Servei per a la Qualitat,

Aprenentatge i Innovació 

Universitat TecnoCampus

SQAI

Un dels principis estratègics de Tecnocampus és garantir la qualitat, la innovació i l’excel·lència en l’oferta formativa i els serveis que ofereix. És per aquest motiu que tant des dels tres centres universitaris que el constitueixen, com des dels serveis centrals o serveis campus, la cultura de la qualitat i la innovació pedagògica i docent és un dels eixos principals de la política estratègica de la institució, la qual se centra en la consolidació d’estructures, processos i eines que permetin l’assoliment dels objectius d’excel·lència que es pretenen.

Per tal de fer efectiu aquest principi estratègic, Tecnocampus compta amb el Servei per a la Qualitat, Aprenentatge i Innovació Docent (SQAI), capaç de planificar, posar objectius, fer el seguiment, avaluar, mesurar i fer propostes de millora de la qualitat en totes les activitats que es desenvolupen a la institució.

El Tecnocampus considera la docència de qualitat com un dels seus objectius prioritaris. L’SQAI contribueix a aquest objectiu afavorint la millora continuada de la docència, donant impuls i suport a la innovació docent, estimulant activitats d’intercanvi d’experiències docents, donant visibilitat als programes i grups que treballen en projectes d’innovació docent i organitzant activitats formatives adreçades al PDI que tinguin com a objectiu la innovació i la qualitat de la docència.

L’SQAI també té com a objectiu gestionar i oferir a tota la comunitat Tecnocampus els recursos d’informació i serveis útils per a la tasca docent i l’aprenentatge, d’acord amb les directrius de la institució.Així mateix, ofereix un conjunt d’eines i serveis TIC per donar el suport necessari a docents i estudiants per tal que assoleixin els seus objectius pel que fa a la docència, la innovació, la recerca i la gestió pròpia de caràcter administratiu derivada d’aquestes activitats.

QUALITAT

Planifiquem, avaluem i fem seguiment de les activitats de la institució per garantir l’excel·lència acadèmica. Desenvolupem estructures i processos que asseguren una docència de màxima qualitat, alineada amb els estàndards institucionals.

APRENENTATGE

Donem suport a la comunitat educativa proporcionant recursos, eines i serveis per potenciar l’eficàcia docent i l’aprenentatge. Acompanyem docents i estudiants en l’assoliment dels seus objectius acadèmics i professionals.

INNOVACIÓ

 

Impulsem iniciatives d’innovació pedagògica i docent, fomentem l’intercanvi d’experiències i oferim formacions per al PDI. Donem visibilitat als projectes innovadors i promovem la transformació digital mitjançant solucions TIC avançades.

FORMACIÓ AL PROFESSORAT

L’SQAI ofereix al professorat un pla de formació que inclou una àmplia varietat de cursos dins el marc de la formació interna, amb l’objectiu de promoure la millora contínua de la docència, incentivar l’ús de les eines TIC i incorporar metodologies innovadores a l’aula.

Les activitats formatives adreçades al professorat es classifiquen segons la competència que es treballa: interpersonal, metodològica, comunicativa, treball en equip, innovació, així com planificació i gestió de la docència. Amb la finalitat de facilitar la participació, aquestes formacions es duen a terme en modalitats diverses, adaptades a la temàtica i la data d’impartició, combinant opcions presencials i en línia.

QUALITAT

El TecnoCampus manté un ferm compromís amb la qualitat en tots els seus àmbits, amb l’objectiu d’assegurar l’excel·lència educativa i garantir el rigor acadèmic de la seva oferta formativa. La millora contínua és un element clau que vertebra tota l’activitat de la institució a través de les escoles que en formen part.

L’SQAI estableix les polítiques i línies estratègiques en matèria de qualitat, treballant de manera coordinada amb els centres universitaris, els serveis i l’àrea d’empresa. Paral·lelament, desenvolupa accions destinades a assegurar la qualitat en diversos àmbits acadèmics i docents, com ara l’avaluació del professorat i del PAS o la realització d’estudis analítics, entre d’altres.