Un estudi de cas diferent: Coneix a la Júlia

Un dels treballs més interesants que duem a terme a la Digital Factory es quan un professor esta disposat a donar-li la volta a alguns dels continguts de la seva assignatura i compta amb nosaltres per realitzar-lo.

Normalment el docent ens fa arribar un problema a resoldre o una matèria concreta la qual li agradaria presentar de forma diferent davant dels seus alumnes. És en aquest moment quan la Digital es transforma en una màquina de generar centenars d’idees boges i a la vegada (la majoria dels cops) irrealitzables sense un equip de cent persones… Quan aterrem de nou al Tecnocampus intentem concretar en una idea realista, però igualment atractiva i, en el millor dels casos, el professor accepta el repte i ens hi posem.

Això és el que va passar amb el professor Fran Gil i l’assignatura que imparteix al Grau en Màrqueting i Comunitats Digitals “Estratègia i Gestió de ventes”. Una de les activitats d’aquesta assignatura consistia en l’anàlisi i la proposta de solucions d’un estudi de cas basat en una història real.

En aquesta primera fase gairebé psicotròpica que he explicat abans vam pensar en realitzar una mena de sitcom que mostrés els diferents obstacles que la protagonista trobava per estar a l’altura del seu nou lloc de treball. Després, en un exercici de realisme, vam adaptar aquella idea inicial als nostres recursos i possibilitats.

L’equip audiovisual de la Digital Factory, juntament amb la Carme Rovira (l’encarregada de la branca metodològica) i en Fran Gil vam dissenyar l’activitat de manera que els alumnes veurien el cas de manera fraccionada i en format vídeo que ensenyaria moments claus de la història. A més, arribats a cert punt els alumnes haurien de triar entre diferents accions en una mena de “tria la teva aventura” i cadascuna d’aquestes decisions tindria conseqüències diferents en el transcurs de la vida professional de la protagonista.

El primer vídeo és una entrevista entre la Júlia (la protagonista) i el professor de l’assignatura, Fran Gil. Arran d’aquesta entrevista els alumnes poden conèixer el perfil professional de la protagonista, quins són els reus reptes i quines son les seves limitacions per aconseguir-los.

El principal repte de la Júlia és l’elaboració d’un pla estratègic per augmentar les vendes de l’empresa, però primer necessita temps per a pensar i confeccionar aquest pla abans de presentar-lo al consell.

En el segon vídeo els alumnes coneixen els perfils dels diferents membres del consell i han de ficar-se a la pell de la Júlia per, amb la informació que tenen, aconseguir temps per dedicar a l’elaboració del pla estratègic.

Després d’aquests dos vídeos introductoris els alumnes arriben al “tria la teva aventura” on podran veure les diferents reaccions del consell a les seves decisions.

L’activitat s’està realitzant aquest trimestre, de moment, amb èxit. A la Digital estem ansiosos d’acabar de rodar els vídeos que resten i conèixer el final de la història, però sobretot, estem expectants per veure els resultats i la valoració dels estudiants una vegada l’activitat acabi.

One Comment

Add a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Captcha *