Sessions síncrones. Ara i aquí

Una de les opcions amb les que hem de comptar aquest tercer trimestre, és en fer sessions en streaming, és a dir, en directe, síncrones, en les que estem connectats amb el grup d’estudiants en una hora en concret, en un espai digital en concret.

Hi ha diferents temes que hem de considerar, abans de començar una sessió amb els estudiants:

  • Fem proves de l’eina que utilitzarem abans de connectar-nos amb els estudiants. Intenta fer proves, des del rol de l’estudiant i així et poses en el seu lloc, i també des del rol de professor/a, remenant les opcions de compartir pantalla, opció de gestió dels participants (apagar tots els micros, llegir el xat….)
  • Se’ns veu bé? Se’ns sent bé? Nosaltres escoltem bé? Fem proves de so, d’audio, abans de connectar-nos amb els estudiants.
  • Què decidim ensenyar? Aquests dies els fons o el que es veu rere nostre quan ens connectem, està donant molt a parlar. Cuidem què ensenyem o en tot cas, cuidem el que no volem ensenyar. L’eina Zoom dóna l’opció de posar fons a la nostra imatge, és una opció, podem simular el fons on volem estar.

 

 

 

 

 

 

 

Es recomana que com a mínim, una de les sessions dels horaris que teniu assignats a la setmana, sigui en una sessió síncrona. Un cop estem a la sessió en directe, cal valorar:

  • Què volem de la sessió? Transmetre continguts, resoldre dubtes o ´ç,l aclariments, plantejar una activitat, projecte, repte?. És bo explicar aquest motiu quan comencem la sessió.
  • No podem pretendre fer totes les sessions com si estiguéssim a la classe presencial. Hem de valorar quan temps d’explicació plantegem i anunciar-ho quan comenci la sessió.
  • Normes de participació, que també cal deixem clares des del principi (poden intervenir, fer preguntes quan vulguin? Només quan tu obris els micros? Només al final de la presentació? Poden utilitzar el xat durant la teva explicació?, Farem grups de treball al llarg de la sessió? Si és que si, com ens organitzarem i durant quan temps?)
  • Igual que fem a classe, ens hem de plantejar:
    • com volem començar la sessió,
    • quin rol volem que prenguin els estudiants
    • com volem tancar la sessió
    • què passa després de la sessió (què fan els estudiants després de forma autónoma, què trobaran a l’Aula Virtual per seguir l’assignatura)

És important que anunciem als estudiants quines sessions síncrones faran de l’assignatura, cada setmana, i que els presentem el guió o l’objectiu de la sessió.

Cal valorar què pensem què és important fer a les sessions síncrones, el directe, tenint clar que será diferent segons l’objectiu que ens hi proposem i segons el nombre d’estudiants que tinguem, i també què podem proporcionar en altres formats asíncrons.

A partir d’aqui, és quan programem el Zoom a l’Aula Virtual, avisem als estudiants…. i entem.

Deixa els teus comentaris de què et funciona, de tips a recomanar tenir en compte pels altres professors/es, la durada de les sessions, quina sensació de classe tens en línia.

 

One Comment

Add a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Captcha *