Professors que innoven sense saber-ho?

En l’àmbit de l’assignatura d’Habilitats Directives i lideratge de l’ESCSE, la professora Rosaura Alastruey:

  1. Va demanar als i a les alumnes una relació d’empreses que els puguessin resultar interessants contactar per motius professionals.
  2. Feta la llista definitiva, els va animar a aconseguir un contacte disposat a participar el 5 de març a una taula rodona i amb responsabilitat en l’àmbit dels RRHH i captació de talent.

innovació

La taula rodona va tenir lloc el passat 5 de març i hi van assistir com a ponents:

RICARDO BACCHINI
HR Director at Volkswagen Audi España

JOSE LUIS MARTINEZ
Director General en Dakota Box

MONTSE OLIVERAS
Directora de Recursos Humanos CDmon

MELISSA TORRES
Directora de Recursos Humanos Hilton Hotels – Hilton Diagonal Mar

ALBERT RIERA
Director de Comunicació de La Fageda

EVA RUIZ
Business Development Manager Jumbo Tours España

MARC TARRES (i ELVIRA GARCIA)
President PIMEC Joves Maresme

Dels ponents 2 havien estat contactats pels alumnes. La resta, els va aportar directament Rosaura.

Al llarg de quasi 2 hores els ponents van exposar, entre d’altres, les competències que la seva empresa estava requerint actualment així com, consells per assolir un lloc de treball amb possibilitats de promoció (no només en l’àmbit de l’organització que representaven, sinó en general en el mercat laboral actual).

Al finalitzar l’exposició vaig poder parlar breument amb tots els ponents. No em va sorprendre que la majoria hagués fet ús del seu radar (o olfacte detector de talent) per fer una preclassificació dels estudiants… Una de les ponents: He detectat uns 10 “amb potencial”. Hi van assistir aprox. 40 alumnes.

Conclusions personals:

  • Estem acostumats al TCMM que empreses s’acostin per explicar experiències als alumnes. Fins i tot per explicar el tipus de talent que cerquen (fòrum del talent). La novetat ve quan han de ser els propis alumnes qui facin la cerca dels ponents.
  • Rosaura Alastruey viu per la difusió del networking professional ben fet. Per ella és natural (per no dir inqüestionable) organitzar una dinàmica a l’aula com l’experimentada. Innovació? Ella diria: necessitat!
  • S’atribueix a Grouncho Marx la frase “Es mejor estar callado y parecer tonto, que hablar y despejar las dudas definitivamente”. De totes maneres quan es té la possibilitat de vendre’s alhora a 8 seleccionadors de talent de 8 empreses com les de la relació, ben mereix assumir el risc de poder passar per “tont@”. Pocs alumnes van participar significativament i molts no van participar. Massa talent silenciat.

Dimarts passat, 2 alumnes em comentaven que estaven ja en converses amb ponents concrets. Casualitat que fossin 2 dels alumnes que van expressar el que volien aconseguir? Casualitat que un d’ells, fins i tot, portés el seu CV i el lliurés en mà?

Qui no aprèn a posar en valor el seu temps, és difícil que pugui fer que ho facin aquells que el prenguin com a model. Quin desaprofitament de talent!

L’entrada d’avui l’escriu…

Yolanda Tarango

YT_5_BNDocent col·laborador i responsable emprenedoria

Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa- ESCSE

Linkedin: es.linkedin.com/in/yolandatarango

Twitter: @yolandatarango

Skype: yolanda tarango

Add a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Captcha *