La celebració de la Pick Up Idees 5

El passat dijous vam celebrar al Tecnocampus la cinquena edició de les jornades de innovació educativa Pick Up Idees.

Aquest any al Servei per la Qualitat, la Innovació i l’Aprenentatge de Tecnocampus teníem com a repte la celebració del lustre de la jornada. Vam pensar que una bona manera de mantenir viva la Pick Up era reinventar-la.

Un cop complerts els cinc anys era una bona idea agafar l’esperit de la jornada, vestir-lo amb un vestit nou, quedar-nos amb els punts més forts de les anteriors edicions i incloure noves seccions, dinàmiques i elements que la portessin a un punt més lluminós.

Un dels punts diferencials d’aquesta cinquena edició ha estat la de crear un fil conductor per tota la jornada que impliqués als assistents en la narrativa de la jornada des del principi i crear una missió conjunta a resoldre.

Vam fer que els assistents fossin part d’un equip creat per l’SQAI per combatre “L’epidèmia de la desmotivació” que està contagiant als alumnes.

Tal i com explica la Carme Rovira (responsable de l’SQAI i encarregada de combatre, amb el seu equip, l’epidèmia a la ficció) la primera secció de la Pick Up Idees va consistir en les ponències de tres experts que van parlar de tecnologia (Marco Antonio Rodriguez), narrativa (Oriol Ripoll) i Audiències (Ester Jimenez).

Una altra novetat d’aquesta cinquena edició va ser la de comptar amb el testimonis d’estudiants que durant tota la jornada van estar donant el seu punt de vista sobre els temes que tractàvem.

Una vegada acabada la part de tendències vam fer una pausa per un “esmorzar amb missió”. Cada assistent havia rebut a l’entrada un identificador tallat en fusta que si es combinaven entre ells (cada un portava darrera una de les paraules del nom de la jornada) formant el “Pick Up Idees 5” esdevenien en “grups d’investigació” que havien d’analitzar els casos de tres cadàvers de la motivació de tres estudiants que van trobar a terra. Després d’analitzar les “escenes del crim” havien de proposar un antídot contra l’epidèmia que mes tard van compartir amb la resta de grups.

Aquesta es una adaptació de l’activitat “Sherlock Holmes i el internet de les coses” que vam realitzar per la jornada.

Després de la dinàmica van intervenir quatre professors del Tecnocampus explicant “els seus antídots per lluitar contra l’epidèmia”. L’Alex Araujo ens va explicar com va gammificar una part de la seva assignatura amb eines que després alumnes es trobaran a la seva vida professional.

L’Ester Bernadó ens va parlar de prototipatge, no sense abans fer jugar als assistents amb un joc de cartes creats pels seus alumnes de l’assignatura “Creativitat i Innovació”.

En Cesco Muñoz ens va explicar la realització del Tecnoarcade.

Per últim la Lorena Molina ens va explicar el pont que ella crea a les seves assignatures entre el mon acadèmic i la futura vida professional dels seus alumnes: les simulacions.

La jornada va ser retransmesa per Periscope i va comptar amb una vuitantena de professors de diferents universitats catalanes que van passar un matí senser “picant idees” amb la intenció de transformar les seves assignatures.

Des de l’SQAI estem ja impacients per passar el relleu i poder assistir a la sisena edició de la Pick Up Idees.

Add a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Captcha *