La connexió social del Grau en logística i negocis marítims

El Grau en Logística i Negocis Marítims, en ser un grau nou dins de la comunitat universitària, tenint en compte que és tot just el segon grau en aquesta especialitat al conjunt de l’Estat i el primer a Catalunya, requereix d’una connexió especial i directa amb la societat a la qual es deu, tant a la comarca del Maresme, com a la resta del país, però, cal reconèixer, que la logística no té molta publicitat que diguem, per tant l’opinió pública no està del tot informada de la importància estratègica d’aquest sector i el seu impacte socioeconòmic.

En moltes de les consultes que realitzem tant a la saló de l’ensenyament com a les jornades de portes obertes, ens trobem que poques persones sabien exactament amb què estava relacionat nostre grau, a diferència dels que tenen major trajectòria al Campus, fins i tot hi qui ens deia que en llegir “logística”, només pensava en una empresa de camions ex: “Logística Germans Pérez”, aixó sens dubte ens deixava en un desavantatge competitiu a nivell d’atracció de l’estudiantat en relació amb la resta de curses.

El mercat globalitzat està demostrant cada vegada més, que aquelles empreses que no compten amb un disseny integrat poden no només perdre el lideratge del seu sector, sinó també veure-se en seriosos problemes de supervivència, donada la velocitat del mercat actual.

Convèncer l’opinió general, que la logística s’està convertint en sinònim de competitivitat per a les empreses, de fet ja hi ha qui diu que en el futur la competència no serà només entre empreses sinó entre plataformes logístiques, ja que, més enllà d’una avantatge competitiu, el mercat globalitzat està demostrant cada vegada més, que aquelles empreses que no compten amb un disseny integrat poden no només perdre el lideratge del seu sector, sinó també veure-se en seriosos problemes de supervivència, donada la velocitat del mercat actual.

A més, recordant que més del 80% de la mercaderia que es mou al món es fa per via marítima, ens dóna una visió més completa del component de negocis marítims del nostre grau té precisament aquest fi: comprendre la logística en tota la seva extensió , des de la producció, emmagatzematge, i distribució comprenent, els nodes que la integren.

D’altra banda, si bé és cert que a causa del treball realitzat per l’equip directiu, el nostre grau té una gran acollida en el sector, també és cert, que moltes petites i mitjanes empreses logístiques i del transport, no havien escoltat més detalls de nosaltres .

Com a anècdota, després d’explicar això als joves amb els seus pares que van venir tant al saló de l’ensenyament com a la jornada de portes obertes, ens vam adonar que era la carrera que molts pares desitjaven però que molts fills no comprenien del tot, per això, vam idear com a eina d’aproximació crear les xarxes socials pròpies del grau, en primer lloc Facebook i Twitter, per anar diàriament compartint no només la pròpia imatge del grau, sinó les principals notícies del sector, cosa que no només ens posiciona davant de els estudiants i futurs estudiants, sinó de cara a les empreses relacionades amb la logística i els negocis marítims, que a dia d’avui, ens segueixen, ens coneixen i fins i tot ens demanen que compartim en les nostres xarxes seves visions sobre els principals esdeveniments del sector.

La forma en què ho hem fet, actualment estem col·laborant en aquest projecte, el Professor José Miguel Aliaga, a l’Alumne Julià Regader i jo Jesús E. Martínez Marín, coordinador del grau, amb l’idea de tenir tres òptiques complementàries per aportar a la web, i amb una metodologia acordada entre els tres per donar-li major difusió a les notícies, havent estudiat les tendències actuals, millors pràctiques de xarxes socials etc.

logística

Aquest projecte que hem fet, ho comprenem com a part de la vocació de projecció social d’aquest tipus d’estudis, la qual va quedar en evidència en les passades III Jornades de Logística i Negocis Marítims realitzades al juny centrades en aquesta ocasió en les Plataformes Logístiques, motor de desenvolupament socioeconòmic de moltes ciutats al món i generador d’ocupació i riquesa per a les societats que va comptar amb l’assistència d’un públic atret pràcticament en la seva majoria a través de les xarxes socials.

Ens queda molt per fer i per això, hem hagut d’estudiar i aprendre de la dinàmica de les xarxes socials, partint del principi que és inicialment millor manejat pels més joves, però ha valgut la pena, ja que sense aquesta aproximació directa i real, seria molt difícil arribar al públic que ens interessa, a la societat en general i seria costa amunt crear-nos una reputació on-line que sigui respectada no només pel món acadèmic sinó pel sector empresarial, que serà finalment l’horitzó on acabaran treballant nostre futurs graduats.

Add a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Captcha *