Game Storming

Captura de pantalla 2015-12-21 a la(s) 13.14.53El dia 7 de setembre es va celebrar la convenció de treballadors, en un format.. diferent. Vam trencar el format d’estar tots assentats a l’Auditori escoltant diferents persones de la institució exposant idees pel nou curs.

El dia 24 de novembre, vam repetir bona part del format de la convenció de treballadors, amb estudiants. Per un tema logístic, es va convidar especialment als delegats de tots els cursos de les tres Escoles del Tecnocampus, per poder aportar una perspectiva general tant de la institució com dels estudiants. L’objectiu és que els estudiants participin en el plantejament de l’estratègia del Tecnocampus, amb vista 2016.

Es va repartir als estudiants en diferents taules circulars, amb la intenció que a cada una hi hagués protagonistes de diferents àmbits i cursos (un estudiant de primer té una mirada fresca i un de quart aporta punts d’experiència, a més, juntar estudiants d’infermeria amb altres d’informàtica de gestió o de màrqueting, té un potencial molt bo, que estem convençuts que hem de poder potenciar). Un cop tots disposats, es van plantejar, un per un, els sis àmbits estratègics de treball, que els estudiants havien, en equip de debatre per a poder aportar idees/propostes de millora.

Àmbits estratègics per la institució:

  • Oberta
  • Digital i innovadora
  • Servei societat
  • Internacional
  • Emprenedora
  • Professionalitzadora

Així, es va acabar recollint, de cada taula, una llista de propostes que els estudiants suggereixen a la institució, de cada un dels temes que van debatre.

Resultat: un full de càlcul que recull, àmbit per àmbit, totes les suggerències dels estudiants i que ens permet:

  • Veure punts de connexió entre els diferents àmbits. Cada àmbit té un responsable institucional d’àmbit, pel que dóna a peu a treballar internament en diferents aspectes.
  • Rebre propostes directes dels estudiants. Ells aporten una mirada en primera persona de moltes de les activitats i propostes que que preparem des de diferents Escoles o Serveis, en tercera persona, per tant, el que ells ens diguin és important i valuós.
  • És un acte de responsabilitat pels estudiants també, ja que és fàcil fer propostes però cal veure quina viabilitat poden tenir en el context que hi ha. És interessant que es vulgui millorar aspectes tècnics, per exemple, però sempre suposen anàlisis de temes i disseny de propostes que impliquen temps i gent. És interessant que es vulgui promocionar la participació dels estudiants en general, però cal valorar les propostes, la manera en com es comunica, la resposta dels estudiants.

És una oportunitat de guanya i guanya pels estudiants i per la institució, amb la voluntat que no sigui un dia i una activitat en concret la que ens permeti treballar més a la una, sinó que sigui una primera via que hem de poder saber mantenir.

Add a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Captcha *