Estudiants del Tecnocampus duen a terme campanyes de màrqueting a 11 empreses del Parc

Carolina

Fins a 11 empreses allotjades al Parc empresarial Tecnocampus han realitzat una campanya de màrqueting, durant el mesos de gener, febrer i març. La diferència, però, resideix en què aquest cop, han sigut els estudants els encarregats de tot el procés de promoció. Empreses com Formbytes, Viajes University, Get Singular, 9transport, Shunck o Cintex han participat en el projecte. Parlem amb Carolina Luís Bassa, la professora al capdavant del projecte.

Ens podries comentar, breument, en què consisteix l’assignatura de “Disseny i execució d’una campanya de màrqueting”?

Disseny i Execució d’una Campanya de Màrqueting, és una assignatura que es porta a terme durant el segon trimestre del 3r any del Grau de Màrqueting i Comunitats Digitals. […] Els estudiants, durant les 10 setmanes que dura l’assignatura, han de dissenyar i executar una Campanya de Màrqueting REAL a empreses vinculades amb el Tecnocampus.

Aquesta activitat es troba emmarcada en el Projecte Universitat-Empresa, que cerca una relació win-win on les empreses es beneficien d’un servei de caràcter professional sense cost monetari i els alumnes es beneficien aplicant un projecte amb indicadors de gestió reals.

Donada la receptivitat d’aquesta iniciativa per part d’estudiants i empreses, s’està aplicant també en altres assignatures de caràcter pràctic.

Com han anat les diferents campanyes que han dut a terme els alumnes? Quines empreses han tingut més èxit?

Aquest ha estat el segon any en què es porta a terme aquesta activitat Universitat-Empresa i els resultats han estat molt positius. Durant l’edició de l’any 2014-2015, diversos projectes van arribar folgadament l’objectiu plantejat i van ajudar a les empreses a millorar les seves estratègies de màrqueting.

Durant l’edició 2015-2016, hem tingut campanyes molt exitoses que fins i tot han triplicat l’objectiu plantejat inicialment.

Com valoren les empreses aquesta oportunitat? Què els aporta?

Les empreses participen de manera molt activa i amb altíssim interès. La resposta a les invitacions són immediates i hem arribat a tenir fins a 60 empreses interessades a participar-hi.

Durant l’última edició, es va realitzar una classificació de les empreses segons les seves necessitats per poder ajustar-les millor a l’assignatura. Amb aquesta activitat les empreses obtenen:

  • El disseny i execució d’un projecte escollit per la mateixa empresa sense cost monetari
  • La interacció amb les activitats acadèmiques
  • La possibilitat de participar directament com a supervisor i avaluador d’un projecte acadèmic pràctic amb repercussió professional
  • L’oportunitat de donar un feedback per adaptar millor l’assignatura a les necessitats reals de les empreses
  • Conèixer directament aestudiants a la recta final del seu grau, com a potencials candidats de l’empresa

Quin és el principal problema que es troben els alumnes?

Els estudiants han demostrat molta receptivitat i entusiasme amb aquest projecte Universitat-Empreses. La majoria d’ells sap que es tracta d’una activitat que permet integrar els estudiants de la ESCSE amb el món professional durant els seus estudis universitaris. El principal problema amb què es troben molt dels estudiants té a veure amb l’aspecte de maduresa professional al moment de fer-se responsables de portar el projecte en el temps assignat. És important recordar que tot just són 10 setmanes per dissenyar i executar la campanya el que, en termes reals, es transforma en uns 45 dies. […] Al final de l’assignatura, molts estudiants es lamenten de no haver aprofitat millor el temps des del començament.

Creus que aquesta relació universitat-empresa beneficia banda i banda? És possible que la vegem mes sovint?

Tal com vaig indicar anteriorment, el Projecte Universitat Empresa beneficia les dues parts. Els estudiants treballes des d’hora en experiències reals i les empreses obtenen solucions a les seves necessitats de gestió alhora que participen en activitats docents i coneixen a persones que poden convertir-se en futurs col·laboradors.

En efecte, el projecte està concebut per ser aplicat en totes aquelles assignatures de tots els graus de la ESCSE que tinguin alt contingut pràctic. De fet, ja s’està aplicant en l’assignatura de Pla de Màrqueting.


Entrevista original de Robert Gotarra publicada al Campus d’Empreses del Tecnocampus

 

Add a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Captcha *