Jornada d’innovació per l’aprenentatge: Flip the Class

Flip the Class

El dia 4 de setembre es va celebrar al Tecnocampus la primera jornada d’innovació per l’aprenentatge organitzada per la Digital Factory.

La jornada es va centrar en experimentar la metodologia Flip the Class.

Cartell de la jornada d'innovació per l'aprenentatge

La metodologia Flip the Class (aules invertides) consisteix en canviar la tradició de fer la teoria a classe i els exercicis i treballs fora de l’aula.

Les aules invertides proposen un nou sistema on es promou la resolució de problemes, casos a les aules i treball en equip amb el suport del professorat, mentre que la teoria es pot fer fora de l’aula gràcies als avenços tecnològics. A més, també es proposa un canvi d’enfocament on la centralitat ja no és el que el professor explica i ensenya (continguts) sinó el que volem que aprenguin els alumnes (continguts + habilitats + actituds).

La jornada es va dividir en tres parts

A la primera part els professors de l’escola Pia de Mataró Manel Trenchs i Estel Paloma van parlar als assistents de la seva experiència amb aquesta metodologia a les assignatures d’Història de l’art i Geografia mostrant els materials que han creat i les dinàmiques que aplicat a classe.

A la segona part de la jornada es va mostrar als assistents diferents eines per la creació dels materials fora de l’aula. En primer lloc l’empresa EDpuzzle (afincada a Silicon Valley) va presentar la seva eina i va mostrar en directe el seu funcionament; en segon lloc en Carles Garcia va explicar els avantatges de les infografies com alternativa a la presentació de continguts tradicional i va explicar diferent eines on-line i gratuïtes per la seva creació.

La tercera part de la jornada va consistir en una part pràctica on els assistents, que s’havien apuntat a la jornada per parelles, es van dividir en dos grups: la part de la parella que corresponent a la part presencial de l’assignatura i la part no presencial. A partir de diferents dinàmiques independents cada part de la parella va proposar diferents activitats per la part presencial i no presencial que després van posar en comú quan els dos grups es van tornar a ajuntar.

Finalment es va fer un repàs de les propostes sorgides de les diferents dinàmiques i es van fer unes conclusions comuns sobre la metodologia proposada a la jornada (Flip the Class).

Add a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Captcha *