Empathy Map, empatitza amb el teu públic

Sovint quan comprem un producte o utilitzem un servei pensem en què li falta, com es podria millorar per ajustar-se a les nostres necessitats… en definitiva, en com ens agradaria que fos. Si les empreses preguntessin als seus clients i deixessin una mica de banda la investigació als laboratoris d’innovació aconseguirien que els usuaris deixéssim de fer-nos aquestes preguntes per, simplement, fer ús del seu producte.

Al sector de l’emprenedoria existeixen “pocions màgiques” que ajuden a les empreses a empatitzar amb els seus clients per saber allò que necessiten, volen i desitgen d’un producte o servei; d’aquesta manera les empreses ja existents poden redirigir el seu producte cap allò que espera el seu client per una banda i per l’altra banda els nous emprenedors poden portar enlloc la seva idea de negoci des de la perspectiva del client augmentat així les seves probabilitats d’èxit.

Empathy Map

Una d’aquestes eines és l’Empathy Map, una eina que pretén que et posis a la pell del teu client i responguis determinades preguntes clau (com per exemple què veu, què sent, què escolta…) referent a l’entorn del producte o servei que volem oferir. D’aquesta manera es poden detectar quines son les frustracions i pors que sent el públic objectiu al no veure cobertes les seves necessitats pels productes i serveis que ofereix el mercat actual i podem transformar-ho en beneficis i oportunitats a través de la proposta de valor que oferirem.

En conclusió, l’Empathy Map t’ajuda a fer realitat la teva proposta de valor. Al Tecnocampus utilitzem aquesta eina amb els alumnes d’emprenedoria per ajudar-los a definir el target dels seus projectes d’una manera més visual entretinguda i divertida, però… per què no l’utilitzem en àmbits més enllà de l’emprenedoria?

Com a professor podem fer un Empathy Map del nostre públic objectiu, és a dir, els alumnes. Descobriríem realment què necessiten i què volen saber, de quina manera els agradaria aprendre allò que ensenyem. A partir de preguntes com què veuen i què escolten podem redirigir la nostra manera d’impartir les classes incorporant, per exemple, recursos audiovisuals que captin la seva atenció visualment o podem crear activitats adequades als seus cicles de concentració i les seves motivacions. En definitiva, fer un Empathy Map dels nostres alumnes ens ajudaria a saber què esperen realment de nosaltres.

A continuació podeu veure un vídeo realitzat per la Sara Gimenez  pel MOOC d’Innotools on podeu veure la realització d’un Empathy Map complet:

No Comments

Add a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Captcha *